מה חברות הביטוח לא רוצות שתדעו אחרי שרכבכם נ פגע בתאונ ת דרכים ... | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה חברות הביטוח לא רוצות שתדעו אחרי שרכבכם נ פגע בתאונ ת דרכים ...

פורסם בתאריך 05/31/2009 ע"י לי טורסטון עדנ י בקטגוריה רכב | צפיות: 1575 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: תאונ ת דרכים, רכב, מוסכי הסדר, מוסכים, מוסכים שלא בהסדר, שמאי רכב, חברות ביטוח


במקרה של תאו× ה, רוב חברות הביטוח ורוב סוכ× י הביטוח מכתיבים ל× ו ת× אים ומ× חים לאיזה מוסכ לגשת ולאיזה שמאי לפ× ות. אלה קובעים עבור× ו את אופן התיקון ומהותו, כמו גם את שווי הרכב לאחר סיום התיקון.
לדברי יעקב חלווה מ× כ"ל מוסכ המיישרים - חלווה בע"מ, ויו"ר ועד ע× ף פחחות וצבע ארצי באיגוד המוסכים בישראל – אפשר ורצוי גם אחרת: "כבעלי רכבים זכותכם מתוקף חוק ואתם יכולים לשלוט על כל ה× עשה לרכבכם מרגע התאו× ה ועד ליציאתו מהמוסכ ומה שלא פחות חשוב גם בפיצוי המגיע לכם בעבור ירידת ערכ רכושכם כתוצאה מהתאו× ה".
אחרי תאו× ה עם הרכב (לא עלי× ו) הדבר הראשון שא× ח× ו עושים זה ליצור קשר עם סוכן הביטוח או עם חברת הביטוח של× ו. רובם מ× חים אות× ו מה לעשות, מזמ× ים עבור× ו שמאי רכב ומפ× ים אות× ו לאחד מהמוסכים שעימם הם קשורים בהסכם . למוסכים האלה הם קוראים מוסכי הסדר. מה שלא מספרים ל× ו הוא שא× ח× ו ממש לא חייבים לפ× ות למוסכי ההסדר של חברות הביטוח.
למה בעצם לא מומלץ לפ× ות למוסכי ההסדר ?
יעקב חלווה מ× כ"ל מוסכ המיישרים: "מוסכי הסדר עובדים קודם כל בשביל חברות הביטוח. רוב חברות הביטוח היו רוצות לשלם כמה שפחות ולכן הדרישה שלהם ממוסכי ההסדר היא שהתיקון יהיה מי× ימאלי ככל ש× יתן. תיקו× ים אלה, מאופיי× ים בשימוש בחלקים זולים שרובם אי× ו עומד בהוראות יצרן הרכב, שימוש בחומרים פשוטים ולא מתאימים ולעיתים אף ביצוע חובב× י ולקוי של העבודה כולה. חשוב לציין כי קיימים גם מוסכי ההסדר טובים ומקצועיים, אכ הם יכולים להיות טובים אכ ורק כאשר הם מתק× ים רכבים לא מתוקף הסדר מוסכים. רובם, אגב, מודים כי אי אפשר לבצע עבודה טובה במחיר שמשלמים להם חברות הביטוח".
הדרכ ה× בו× ה לתיקון בטוח
מסתבר שלכל מבוטחי הרכב, יש את היכולת להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטות בכל הקשור לטיפול ברכב אחרי תאו× ה. לפ× יכם מספר כללים חשובים שיעזרו לכם לצאת בשלום מתיקון הרכב אחרי תאו× ה.
בידיכם הזכות הבלעדית לקבוע לאיזה מוסכ יכ× ס הרכב לתיקון .
רוב חברות הביטוח "ימליצו" לכם (תוכ כדי הפעלת לחצים ומתן "פיתויים") לפ× ות לאחד ממוסכי ההסדר עימם הם חתומים, אבל בידיכם האפשרות להחליט אחרת. אם יש מוסכ מורשה שאתם מכירים וסומכים עליו, דעו כי יש באפשרותכם וזכותכם בחוק להכ× יס את הרכב לשם אחרי תאו× ה. שימו לב, כי אין סעיף בפוליסת הביטוח שלכם שמאלץ אתכם לבחור רק מוסכ מבין מוסכי ההסדר של חברת הביטוח.
• בידיכם הזכות הבלעדית לקבוע מי השמאי שיעריכ את ה× זק.
למרות שרוב חברות הביטוח ידאגו לכם לשמאי רכב מטעמם, על פי חוק השמאים 2002/7 האפשרות הטובה ביותר עפ"י זכותכם היא לבחור שמאי "שמאי אחר" – שמאי מטעמכם שאי× ו כפוף לשיקולי חברת הביטוח. שכר טרחתו של שמאי אחר, אגב, משולם אף הוא על ידי חברת הביטוח.
× קודה × וספת למחשבה - על השמאי חל איסור להשפיע בכל דרכ שהיא על המוסכ לרכוש חלפים ממקור ספציפי. הי× כם זכאים לקבל חלקים איכותיים ובטיחותיים, חלקים העומדים בהוראות היצרן כלומר מקוריים ו/או OEM .
מומלץ לא להתפתות להטבות ומבצעים ולבטח לא בתמורה ל× זיד עדשים.
במקרים רבים רוב חברות הביטוח יציעו לכם ה× חה של כמה מאות שקלים בדמי ההשתתפות העצמית ולעיתים אף יבטלו אותה לגמרי. למרות שמדובר בהצעה מפתה, לא בכדי הן יוצרות פער בגובה ההשתתפות העצמית בפוליסה בין מוסכ הסדר למוסכ רגיל עצמאי ו× יטראלי. אם איכות התיקון תהיה ברמה ירודה, והרכב יתוקן בחלקים שרמתם ירודה, ערכ הרכב ירד בסכום הגבוה במאות אחוזים יותר ממה שתחסכו בהשתתפות העצמית (מאות שקלים). זכרו כי בבדיקת רכב לפ× י ק× יה × יתן לראות בבירור אם הרכב עבר תאו× ה ואם הוא תוקן כמו שצריכ, בחלקים מקוריים או מועתקים.
מי שאחראי על איכות התיקון בחוק הוא המ× הל המקצועי במוסכ ! × קודה .
חברות הביטוח מצהירות כי ית× ו לכם אחריות לתיקון, אכ מדובר בהטעיה. האחראי הוא אכ ורק המ× הל המקצועי אשר רשאי לבחור את החלפים שאיתם יתוקן הרכב ואת אופן התיקון, וזאת על פי סט× דרטים מחמירים של מקצועיות, בטיחות ואמי× ות. באפשרותכם לעמוד על ככ שהרכב יתוקן בחלפים ראויים, באופן שתישמר רמת בטיחותו של הרכב. מומלץ ורצוי להתייעץ עם המ× הל המקצועי, ולקבל ממ× ו מידע מלא על אופי תיקון הרכב, סוג החלפים בהם השתמשו בתיקון ומקורם.
• דאגו לקבל פיצוי ראוי על ירידת ערכ רכושכם / רכבכם כתוצאה מהתאו× ה .
בסיום התיקון מחויב השמאי על פי חוק, לתת את חוות דעתו ולציין בה את אחוז הפיצוי הכספי לירידת ערכו של הרכב כתוצאה מהתאו× ה. מומלץ לבחור "שמאי אחר" - שמאי עצמאי ו× יטראלי שאי× ו קשור בהסכם עם חברות הביטוח. רק שמאי כזה יוכל לפסוק את מלוא הפיצוי בגין ירידת ערכ לרכב. במקרה ובחרתם "שמאי חוץ" (שמאי המופיע ברשימה של חברות הביטוח) ויש לכם חילוקי דעות עמו, ה× כם זכאים להזמין "שמאי אחר" להתייעץ עימו. ברוב המקרים יתגלו פערים משמעותיים לטובתכ בין השמאים לגבי סכום הפיצוי אותו תקבלו מחברת הביטוח.
• דעו כיצד לעבוד מול חברת הביטוח.
במקרה של תאו× ה, תפקידה של חברת הביטוח הוא אכ ורק לשלם לכם את מלוא עלות התיקון ש× ועד להחזיר את הרכב למצבו הקודם. חברת הביטוח וסוכן הביטוח אמורים לספק לכם את כל המידע הדרוש ולעשות הכול כדי לפצותכם ולהחזיר את רכבכם למצבו קודם התאו× ה. כל השאר, זו כבר אחריות שלכם.

 

מושגים שכדאי שתדעו כדי שלא יעבדו עליכם ...
"מוסכ הסדר" - מחויב בהסכם שתוצאותיו : תיקון עפ"י הוראות חברת הביטוח .
"שמאי חוץ" - שמאי החתום על הסכם עם חברת הביטוח מחויב לה והמופיע ברשימתה .
"שמאי אחר" - שמאי × טול לחצים שאי× ו חתום בהסכם עם חברת הביטוח , השמאי × יטראלי עצמאי ופועל על פי שיקול דעתו המקצועי ( אי× ו מופיע ברשימת חברות ביטוח )
"מוסכ רגיל" - מוסכ × טול לחצים, × יטראלי עצמאי המתקן על פי שיקול דעתו המקצועית, הרואה את טובת הלקוח במקום הראשון.
חשוב שתדעו, כי שמאים לרבות "שמאיי חוץ" שברשימות , איגוד השמאים , איגוד המוסכים והמועצה לצרכ× ות עתרו לבג"ץ כ× גד המפקח על הביטוח כדי לבטל את הרשימות והלחץ על שמאים ה× תו× ים ב× יגוד ע× יי× ים פסול


 

אודות לי טורסטון עדנ י

לי טורסטון עדנ י

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר